Nog 2 dagen

Voorbereiden op de trip naar Kerala

Twee dagen geleden voor de laatste keer geschreven. We zijn nog steeds in Goa, maar hebben ondertussen wel een treinticket gekocht naar Ernakulam, Kerala, om daar de backwaters te gaan bekijken met een houseboat.
Vrijdag lekker op een strandbedje gelegen en mensen gekeken. Het hutje waar we in zitten, is prima, nadat we een stel strandstoelkussens onder het matras hadden gelegd. 's Avonds haai gegeten, die die dag vers door de vissers aan land was gebracht. Genoten van de zonsondergang, die hier echt prachtig is.
Zaterdag zijn we vroeg ons bed uitgegaan en zijn samen met twee Oosterrijkse dames op een dolfijnentrip gegaan in een vissersbootje. We waren nog geen tien minuten onderweg, of de dolfijnen lieten zich zien. Echt prachtig, al zijn jammer genoeg de foto's niet gelukt. Voor de foto genomen was, waren ze alweer ondergedoken.
's Middags met de riskja naar een bijgelegen stadje gegaan om een prepaidkaart te kopen en om het treinticket te bestellen. De rit met de riskja was weer een avontuur op zich, kamikaze :-)
Je kunt wel merken dat het aan het strand een stuk duurder is, in het stadje was een markt en daar was het al stukken goedkoper. Toch valt het erg mee, we ontbijten voor 5 euro en het diner is niet veel meer. De trein is ook een giller, met zijn tweeen zijn we 1650 roepies kwijt, ongeveer 30 euro, voor een 16 uur lange rit in een eigen cabine met airconditioning. Dinsdagavond vertrekken we rond 23.00 uur en komen in de middag rond 15.00 uur aan in Ernakulam. Hoop daar weer ergens een internetcafe te vinden, zodat we weer iets van ons kunnen laten horen.

Geplaatst door Madeliefje 9:58 Gearchiveerd in India Tagged backpacking Reacties (0)

Paloleum Beach

Nog twee dagen...

Gisteren lag travellerspoint op zijn gat en kon ik geen foto's meer uploaden. Van de dag genoten en wederom veel gegeten en gedronken..... wat een leven :-)
Minder geslapen, want alhoewel het hutje steviger is dan de vorige, is het bed kneiterhard. Kunnen we misschien wennen, want dit gaan we vast vaker tegenkomen. Vandaag willen we een boottocht gaan maken en hopelijk dolfijnen spotten. Verder weer veel van hetzelfde, al begint het nu wel te kriebelen verder te gaan trekken, we hebben zo'n beetje alle shacks (strandtentjes) gehad :-)
Hoop snel weer wat van ons te kunnen laten horen....

Geplaatst door Madeliefje 11:42 Gearchiveerd in India Tagged backpacking Reacties (1)

Nog steeds in Goa

We zijn al aardig relaxed

We zijn vanochtend weer veranderd van hutje. De hut waar we vannacht verbleven leek van de buitenkant erg leuk, maar we waren bang er doorheen te zakken. De constructie wel gechecked, maar dat deed ons vertrouwen niet groeien. Wel gaaf, we slapen zowat op het strand en horen de zee ruizen.....
We blijven nog een dag of 2 - 3 in Goa, voor we de trein richting Kerala gaan nemen. Het leven nu bestaat uit slapen, eten, drinken enzovoort. Voor de eerste keer echt heet gegeten, in plaats van sweet and sour kippensoep, bestelde ik hot and sweet, de vlammen sloegen uit m'n oren :-)
Ook een waterpijp gerookt, hadden we nog nooit gedaan en eens moet de eerste keer zijn. Was wel leuk, maar ik hecht toch meer waarde aan m'n sigaretje :-)
Het afdingen begint al aardig te lukken, het is een ware sport. De mensen hier zijn erg vriendelijk en niet al te opdringerig. Ik kreeg van een verkoopster een rode stip op m'n voorhoofd, dus die dag ging ik door als een getrouwde vrouw. Bedelaars zijn we, op een na, nog niet tegengekomen. Vanochtend was er weer een holy-gebeuren..... van een veilige afstand een foto gemaakt, want anders had ik er zelf ook onder gezeten.
Trouwens.... het viel Jimmy op dat er geen hondendrollen op het strand te vinden waren, terwijl het hier barst van de honden, die je heel lief aan kunnen kijken als je zit te eten. Mijn theorie was dat ze het vast in het water deden, en zie daar....ik voeg een foto bij met het bewijs dat mijn theorie klopte. Jimmy gaat nu minder graag het water in, haha. Het water is lekker warm, maar er kan een verraderlijke stroming zijn. Ik waag me er dus niet aan.
Nou, verder weet ik weinig te melden, ik schrijf later wel weer. OK, ik kom er net achter dat ik het verkeerde kabeltje heb meegenomen om de foto's te uploaden, dus die komen er nog aan :-)

Geplaatst door Madeliefje 12:34 Gearchiveerd in India Tagged backpacking Reacties (0)

Goa

Lekker hoor :-)

We zitten nu in een internetcafe op het strand, onder de palmbomen, hoe mooi kan het leven zijn :-)
Na een lange reis aangekomen in Paradise Beach, Paloleum. Wat een reis, vooral de douane in India was een crime, tot 3 keer toe gefouilleerd en aanstekers kwijt. Dat werd sigaretten eten :-)
Met de taxi naar Paloleum gegaan, wat een avontuur op zich was. De schrik zat er lekker in als hij bijna een kudde koeien aanreed of inhaalde in een haarspeldbocht, al toeterend. Wat een gek!
Anyway, een leuk hutje direct aan het starnd gevonden en eigenlijk de hele dag geslapen. Annet dan, Jimmy heeft de boel al verkent en kwam gekleurd terug.... er was een holy feest waar iedereen elkaar met verf besmeurde en daar heeft hij dus mee kennisgemaakt. Zelfs na een wasbeurt is het er nog niet af, dus hij loopt er 'gekleurd' bij :-)
Inmiddels een mooi nieuw hutje gevonden, waar een palmboom doorheen groeit en er zo leuk uitziet. Het is trouwens goed slapen hier en geen muggen en andere lastige dingen tot nu toe. Het is lekker relaxed met goed eten en een lekker drankje op zijn tijd. Wij houden het hier wel vijf jaar vol (of was het nu vijf weken?) :-)
We gaan nu nog even wat dingen kopen die we vergeten zijn mee te nemen, terwijl we dachten dat we alles hadden, maar wie vergeet nou zijn zwemkleding?? Jimmy dus!!
We doen hier eerst even lekker weinig en dan zien we wel. Dikke knuf aan jullie allen en tot later!

Geplaatst door Madeliefje 15:25 Gearchiveerd in India Tagged backpacking Reacties (1)

Nog 8 uur

Spannend!!

rain 4 °C

Nog 8 uur te gaan en dan gaan we richting het vliegveld. Hoop nog even te kunnen slapen, want morgennacht moeten we zo'n 5 uur op het vliegveld in Mumbay doorbrengen tot de vlucht naar Goa vertrekt. Dat wordt dan vast niet slapen. Mijn rugzak is gepakt, maar die van Jimmy nog steeds niet. Hij geeft toe: "ik leer het nooit, 't lukt wel":-)
Als het goed is niets vergeten, we hebben ons best goed voorbereid. Onwijs veel zin in de trip, spannend wat we aan gaan treffen.... veel verhalen gehoord, zowel positief als negatief, maar we gaan er open in, gaan het zelf ervaren. Rini kookt voor ons, Daisy en d'r vriend komen ook mee eten..... nog even knuffelen met Joy, m'n hondje en dan gaan met die banaan :-)
Er schijnt een internetcafé in Goa te zijn, onder de palmbomen op 't strand en daar laten we dan wel weer wat van ons horen.
Het gaat jullie goed en natuurlijk ons ook!

Geplaatst door Madeliefje 9:56 Gearchiveerd in Nederland Tagged packing Reacties (0)

(Berichten 6 - 10 uit 11) « Pagina 1 [2] 3 »