Hampi

Heel veel tempels en geen bier

Na twee dagen te hebben gereist met Sanjay, onze prive taxichauffeur, uiteindelijk aangekomen in Hampi. Onderweg tweemaal een hotel gedaan en o.a. een wildlife park aangedaan en een fort bezocht. De laatste maar voor een deel bekeken, want het was enorm veel klimmen, en daar hadden we weinig zin in, gezien de hitte en ons goddelijke ouwe lijf, wat daar vast niet tegen had gekund. In het wildlife park veel tijgers en leeuwen van dichtbij gezien. Voor apen moesten we wachten tot Hampi, waar ze gewoon op straat lopen. Een keer waren we aan het eten en kwam er een aap heel dichtbij. Annet heeft het toch wat minder op met die dieren, dus de tempel van de apengod hier in Hampi hebben we gecancheled. Ook mede omdat het boven op een berg ligt en 600 treden is. We hebben het vanaf beneden bekeken en het leek onhaalbaar. In Hampi aangekomen moesten we ons melden bij de politie, waar we onze gegevens achter moesten laten. Voor de veiligheid werd geadviseert niet in de avond alleen over straat te gaan. Lekker gevoel zeg! Vandaag dus de laatste dag met Sanjay op pad geweest en een hoop 'stenen' gezien :-)
Hem een redelijke tip gegeven, waarvoor hij twee nieuwe banden voor zijn auto kan aanschaffen. Was een dure, voor India's doen, maar wel luxe. Morgen vertrekken we met de trein terug naar Goa, de reis zal zo'n 8 uur duren. Dan nog even een weekje relaxen en dan komen we weer terug in ons hopelijk dan ook wat warmere Holland.
In Goa zullen we nog een keer de blog bijhouden en onze mailtjes lezen.... daarna... tot ziens!